تعویض روغن رانا
تعویض روغن رانا
تعویض روغن رانا
تعویض روغن رانا
منظور از تعمیر اساسی موتور رانا، بررسی مشکل و عیب یابی دقیق موتور رانا شما است که مطمئناً در تعمیرات حرفه ای و تعویض قطعه مشکل دار تاثیر بسزایی خواهد داشت. گاهی وقت ها تشخیص مشکل اشتباه باعث عدم رفع مشکل و هزینه های بی مورد می شود. تعویض روغن با کادری آموزش دیده و با تجریه با تضمین رفع مشکل، موتور رانا خارجی شما را تعمیر می کند که رضایت خاطر مشتری جلب شود. تعمیر موتور رانا یک امر تخصصی در مکانیکی است که باید توسط افراد کاربلد صورت گیرد. تمام کار یک اتومبیل رانا با هدایت موتور آن صورت میگیرد وهرگونه مشکل در قطعات موتور رانا ممکن است تا مدتها شما را از داشتن نعمت خودروی رانا سالم محروم کند. تعمیر موتور خودرو رانا که در اثر عدم رسیدگی به موقع به ایرادات رخ میدهد؛ از پر هزینهترین تعمیرات مربوط به خودرو رانا است. قیمت تعمیر موتور رانا براساس تعرفه تعیین شده در مکانیکی برای تعمیر موتور رانا و تجهیزات وابسته به آن، نوع خودرو رانا، تعویض قطعات فرسوده میتواند متغیر باشد. بنابراین قیمت تعمیر موتور رانا براساس نوع مشکل و پس از بازبینی وضعیت موتور رانا و تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر و تعویض تعیین میشود.
انتخاب بهترین تعمیرکار موتور رانا ، از جمله این خدمات می توان به تعمیرات تخصصی موتور رانا هم از لحاظ مکانیکی و هم از لحاظ برقی اشاره نمود. موتور رانا بدون شک بخش اصلی و قلب تپنده آن است و در صورت بروز مشکل نمی توان در مورد آن اهمال نمود. از طرفی با توجه به پیچیدگی موتور رانا امروزی و وابستگی مستقیم عملکرد بخش مکانیکی و الکتریکی موتور با یکدیگر، حساسیت کار بسیار بالاست. مشکلاتی از قبیل روغن سوزی رانا، یاتاقان زدن رانا، سوختن واشر سرسیلندر رانا، ایراد کوئل رانا، کار نکردن دینام رانا، مشکل کاتالیزور رانا، خام سوزی رانا و … جزء تعمیرات موتور رانا محسوب می شوند و در صورت بروز، تعویض روغن می تواند طی یک زمان بندی مناسب و با کیفیتی بالا به رفع و اصلاح آنها بپردازد.علاوه بر آن مشکلات مربوط به ای سی یو (ECU) نیز در زمره تعویض روغن موتور رانا قرار می گیرند. اگر رانا شما ارورهای ای سی یو ارسال می کند، می توانید جهت رفع مشکل به تعویض روغن رانا مراجعه نمایید. ای سی یو در واقع مجموعه ای از سنسورهاست که روی موتور خودرو رانا نصب هستند و عملکرد آن را کنترل می نمایند.
تعمیر موتور رانا توسط بهترین تعمیرکار رانا در بهترین تعمیرگاه رانا در تهران
تعویض روغن رانا
مکانیکی رانا : تعویض روغن تایم گیری یا تعویض زنجیر تایم - تسمه تایم رانا توسط تعویض روغن :زنجیر تایم - تسمه تایم رانا با جنس لاستیکی یا فلزی و زنجیری، قسمتی از لوازم مصرفی است و با اتمام عمرش بایستی تعویض گردد. زنجیر تایم - تسمه تایم، میل لنگ را به میل سوپاپ و سوپاپ ها وصل میکند لذا در صورتی که به موقع تعویض نگردد و پاره شود ، سبب کج شدن سوپاپ میگردد و هزینه گزافی به عهده مشتری می اندازد، در تعویض روغن خدمات زنجیر تایم - تسمه تایم رانا در موارد زیر انجام میشود.تعویض زنجیر تایم - تسمه تایم رانا،چک کردن تایم خودرو رانا،تایم کردن موتور و تایم گیری رانا،هزینه تعویض زنجیر تایم - تسمه تایم رانا : هزینه تعویض برای خودروهای مختلف متفاوت است و بستگی به نوع موتور دارد
فیلرگیری رانا توسط تعویض روغن:به علل متفاوت فیلر گیری توسط تعویض روغن انجام میشود ولی عمده علت آن زمانیست که رانا در سربالایی ها داغ میکند که دلیل آن سفت یا خلاص بودن سوپاپ هاست ، در فیلر گیری سوپاپ ها را تنظیم میکنیم که سفت یا خیلی شل نباشد تا از خروج انرژی موتور و گرم شدن خودرو جلوگیری کنیم. این خدمت در تعویض روغن ارائه میشود.
سیلندر رانا و سرسیلندر رانا:یکی از مهمترین وظایف سر سیلندر انسداد سیلندر و ایجاد یک ناحیه بسته است و همینطور آب بندی محفظه احتراق، سیلندر و سر سیلندر همیشه با دماهای بالا سر و کار دارد به همین علت توسط سیستم خنک کاری میشوند ، اویل پمپ رانا، واتر پمپ رانا و رادیاتور رانا و فن وظیفه خنک کاری سر سیلندر را دارند و در صورت خرابی هر کدام سیلندر تاب بر میدارد و نیاز به تراشکاری و … دارد. در صورت جوش آوردن رانا ، واشر سر سیلندر رانا آسیب میبیند و آب وارد سیستم احتراق میگردد و سیستم نیاز به تراشکار پیدا میکند. تعویض روغن خدمات زیر را جهت رفع مشکلات سیلندر ، جوش آوردن خودرو ، آب و روغن قاطی کردن موتور انجام میدهد :تعمیر سرسیلندر رانا،تعویض بلوک سیلندر رانا،تعویض سر سیلندر رانا،تعویض واشر سرسیلندر رانا،تراشکاری سیلندر و سرسیلندر رانا،تعویض دسته موتور رانا،رفع لرزش موتور و لگد زدن با تعویض به موقع دسته موتور رانا انجام میشود ، یکی از وظایف مهم دسته موتور رانا، کاهش انتقال لرزشهای موتور به اطاق رانا است.در تعویض روغن تعویض دسته موتور رانا بصورت ذیل انجام میشود :بررسی سلامت دسته موتور رانا،تعویض دسته موتور بالا رانا،تعویض دسته موتور پایین رانا
تعویض کاتالیزور رانا توسط تعویض روغن : کاتالیزور رانا با جنس سرامیک مانند و پوسته فلزی، قطعه ای جهت جلوگیری از آلایندگی خودرو رانا است و با پر شدنش باید تعویض گردد. کاتالیزور رانا، درون اگزوز قرار دارد لذا در صورتی که در زمان صحیح به مکانیکی نروید و پر شود ، سبب کاهش قدرت خودرو رانا میگردد و ممکن است به آسیب موتوری منجر شود ، در تعویض روغن خدمات کاتالیست رانا در موارد زیر انجام میشود:بررسی خالی یا پربودن کاتالیزور رانا،تعویض کاتالیست رانا،تخلیه کاتالیزور رانا.
تعمیر و تعویض گلویی اگزوز رانا توسط تعویض روغن:گلویی اگزوز رانا یک لوله است که اولین قطعه از سیستم اگزوز ماشین رانا می باشد که به صورت مستقیم به موتور رانا وصل می شود، در ناحیه اتصال گلویی اگزوز به موتور یک واشر نسوز قرار دارد که واشر گلویی اگزوز نامیده میشود. واشر گلویی همراه 2 پیچ و مهره فنر دار ، جهت اتصال گلویی به موتور تعبیه شده که عموما در زمان تعمیر و تعویض گلویی، تعویض میشوند. این خدمت نیز در تعویض روغن انجام میشود.
تعویض اویل پمپ رانا توسط تعویض روغن:اویل پمپ رانا ، پمپ روغن و به انگلیسی oil pump قطعه ایست که روغن را جهت خنک کاری و لغزنده بودن قطعات موتور رانا به حرکت در میآورد و به این منظور قدرت خود را از میل لنگ میگیرد: رفع چراغ روغن ناشی از ضعیف شدن اویل پمپ رانا،تعویض اویل پمپ رانا،تعویض فشنگی روغن رانا،رفع مشکل گرفتگی فیلتر های اویل پمپ با تعویض آن.
تعمیر و تعویض واتر پمپ رانا توسط تعویض روغن :واتر پمپ رانا یا پمپ آب رانا قسمتی از سیستم خنک کاری خودرو رانا است که زنجیر تایم - تسمه تایم معمولا، واتر پمپ را مستقیما میگرداند همچنین در بعضی ماشین ها زنجیر تایم - تسمه تایم کمکی که به پولی سر پمپ آب متصل است پره های درون آن را به گردش در می آورد. در نتیجه فعالیت واتر پمپ با فعالیت موتور در ارتباط است. در صورت خرابی واتر پمپ رانا ، احتمال خرابی موتور و سرسیلندرو بلوک سیلندر وجود دارد، توصیه میشود هر 100 هزار کیلومتر ، واتر پمپ رانا را تعویض نمایید ، تعویض واتر پمپ در تعویض روغن انجام میشود.
تعویض تسمه دینام رانا و هرزگرد و پولی رانا توسط تعویض روغن : تسمه دینام رانا، اجزای مختلف مانند فن ، سیستم هیدرولیک ، تهویه مطبوع ( کولر ) و پمپ آب و دینام را به هم مربوط میکند و این کار از طریق پیچیدن دور هرزگردها اتفاق می افتد. انواع هرزگرد و پولی هایی که تسمه دینام دور آن میچرخد : پولی میل لنگ،پولی دینام،پولی هیدرولیک،هرزگرد،تسمه سفت کن.
تعمیر و تعویض فلایویل رانا ، تعویض روغن : فلایویل رانا قطعه ایست که از یک طرف به میل لنگ و از طرف دیگر به دیسک و صفحه میرسد که وظایفی از قبیل کاهش لرزش موتور رانا ، تعدیل و تقویت قدرت پیستون و راه اندازی موتور با کمک استارت دارد و در صورت خرابی ، علائمی در حوزه وظایف خود نشان میدهد. از جمله خرابی های فلایویل میتوان به موارد ذیل اشاره کرد : مسطح نبودن فلایویل و تاب نداشت ،مرکز بنودن محل بلبرینگ شفت،تراز نبودن لنگی عمودی فلایویل،خرابی دنده فلایویل،خط افتادن فلایویل،گشادی جای پیچ های فلایول
تعمیر رانا و تعویض پمپ بنزین رانا ، تعویض روغن : پمپ بنزین یا fuel pump ، بنزین را از درون باک به سمت موتور خودرو رانا پمپ میکند. اگر پمپ بنزین رانا به درستی کار نکند سوخت به موتور نمیرسد و احتراق کامل انجام نمیشود و در نتیجه خودرو رانا بد کار میکند و یا خاموش میگردد.نحوه کارکرد پمپ بنزین و محل قرارگیری آن : پمپ بنزین رانا معمولا نزدیک باک بنزین است تا در تماس مستقیم با بنزین باشد و خنک گردد. همچنین قرارگیری این قطعه در باک بنزین سبب کاهش سر و صدای آن میگردد. پمپ بنزین سالم بنزین را با فشاری بین 4-6 بار به موتور خودرو هدایت میکند. اگر فشار این قطعه کم شود، سوخت رسانی به درستی انجام نمیشود و در نتیجه موتور خودرو عملکرد درستی نشان نخواهد داد، این فشار را با فشار سنج ینزین اندازه گیری میکنند.
تعمیر رانا توسط بهترین تعمیرکار رانا در بهترین تعمیرگاه رانا در تهران
خدمات مکانیکی رانا توسط بهترین تعمیرکار رانا در بهترین مکانیکی رانا در تهران
تعویض روغن رانا
تعمیر رانا و تعویض دیسک و صفحه خودروهای دنده ای و دیسک و صفحه گیربکس اتوماتیک توسط تعویض روغن : علائم خرابی دیسک و صفحه رانا ، متوسط عمر دیسک و صفحه 50،000 کیلومتر می باشد و بروز مشکلات پیش از این مسافت ، معمولا کمتر پیش می آید.با این حال ، عواملی مانند عادت های رانندگی ، نشت مایعات و فشار زیاد می توانند این مدت زمان ماندگاری را کوتاه کنند .نشانه های خرابی دیسک و صفحه کلاچ :1.تلق تلق کردن،2.لیزخوردن 3.خوب گاز نخوردن در اتومبیل های گیربکس دستی ، راننده با گرفتن کلاچ در واقع انتقال قدرت را از موتور به گیربکس قطع میکند و در نتیجه میتواند دنده ماشین را تغییر دهد و میزان قدرت منتقله به چرخها را تغییر دهد. اجزا و قطعات کلاچ عبارتند از: صفحه کلاچ ، دیسک کلاچ ، فلایویل ، دو شاخه کلاچ ، شاخکها ، بلبرینگ کلاچ و اهرم ، که از کاسه چدنی تشکیل شده است.
تعمیر ABS رانا توسط تعویض روغن : ترمز ABS یا Anti-lock braking system ، جهت قفل نکردن ترمز در شرایط بارانی و ترمز های شدید به کار می آید و مکانیسم آن نوسان در گرفتن ترمز است به این صورت که در زمان کوتاهی تعداد زیادی ترمز گرفته میشود. * ecu ترمز ABS:ecu به سیستمهای ترمز ABS دستور میدهد و باعث وارد عمل شدن ترمز ای بی اس میگردد که از طریق رینگ ABS نیرو به چرخها وارد شده و سبب ایستادن خودرو میگردد. * واحد کنترل hydraulic رانا:قلب ترمز ABS است. ورودی این واحد، فرمانی است که از ecu دریافت میشود که مقدار روغن ترمز ABS مناسب را به سیستم ترمز ABS اعلام میکند. این سیستم میتواند تا ۱۵ بار در ثانیه باز و بسته شود. این واحد خود از اجزای مختلفی تشکیل شده که شامل، سیم پیچهای سلونوییدی، شیرهای برقی، بلوک کنترل کننده هیدرولیکی، شیرهای خروجی، یاتاقان، پیستونهای تعدیل کننده پمپ، موتور، پیچ و مخزن فشار کم است. شیرهای برقی ABS رانا: شیر برقی ها در واحد hydraulic مقدار روغن خروجی را کنترل میکنند. اساس کار این شیرها با مغناطیس است اما خودشان آهنربا نیستند و به صورت طبیعی خاصیت مغناطیسی ندارند، اما با عبور جریان برق از سیکپم لولههای اطراف آن، خاصیت الکترومغناطیسی پیدا میکنند که با توجه به جریان برق وردی مقدار روغن را تنظیم میکند.شیرهای ورودیای که با برق کار میکنند میتواند بنا بر نوع آن تا ۱۵ بار باز و بسته شود. امروزه بیشتر به جای شیر برقی از پیستونهای متحرک یا پیچ استفاده میکنند. * پمپ ABS رانا: با توجه به مقدار سرعتی که خودرو دارد و میزان نیرویی که برای ایستادن آن لازم است ، مقدار روغن ترمز ABS تنظیم میشود. نیرویی که باعث پمپاژ روغن ترمز ABS به داخل سیستم ترمز ABS میشود توسط پمپ تأمین میگردد. * سیلندر اصلی ABS رانا : با فشردن پدال ترمز پیستون اولیه و ثانویه ABS به حرکت در میآیند و در نتیجه حرکت پیستونهای کمکی، پیستون اصلی نیز به حرکت در می آید و باعث ورود و خروج روغن ترمز ABS میگردد. * سنسورهای ABS رانا: سنسورهای موجود در ترمز ABS، سنسورهایی هستند که در حرکت چرخ کاربرد دارند و در دو نوع فعال و غیرفعال هستند، سنسور های فعال از زمانی که سرعت ما از یک کیلومتر بیشتر میشود، فعال هستند و تفاوتی که با سنسورهای غیر فعال دارند این است که سنسورهای غیر فعال زمانی که سرعت از هفت کیلومتر به بالا است فعال میشود.
تعویض لنت رانا و دیسک ترمز رانا، تعویض لنت ترمز رانا توسط تعویض روغن : تعویض لنت های رانا و یا دیسک ترمز رانا در شرایط مختلف متفاوت است. گاهی اوقات ممکن است دیسک های ترمز علامت هایی مثل سایش و پاره شدن در هنگام ترمز گرفتن، ارتعاش و یا بوی لاستیک را به نمایش بگذارند، اگر علامت های فوق برای شما آشنا میباشند، بهتر است در اسرع وقت ماشین را به تعویض روغن نشان دهید، چرا که سیستم ترمز رانا شما دچار ایراد شده است. به طور کلی اقدام برای تعویض هر چهار دیسک ترمز موجود در خودرو رانا، میتواند عاقلانه باشد. معمولا عمر دیسک های رانا بسته به کیلومتر طی شده یا روش رانندگی شما بررسی میشوند.مثلا ماشین هایی که در آنها سبک ترمز گرفتن بسیار شدید و خشن باشد و یا مسافتی به اندازه 25000 تا 70000 کیلومتر طی شده است، نیاز به بررسی و یا تعویض دیسک های ترمز خواهند داشت.
تعویض بلبرینگ چرخ رانا توسط تعویض روغن : بلبرینگ چرخ با تاثیر کاهش اصطحکاک و کارکرد روان ماشین در جاده برای عملکرد مناسب خودرو رانا، توپی ، لاستیک و چرخ ضروری است. از علائم خرابی آن سایش ناهموار تایر ، صدای سنگ زنی ، لرزش فرمان ، لق زدن چرخ و … است. در تعویض روغن تعمیرات چرخ و بلبرینگ آن بصورت حرفه ای انجام میشود.
تعمیر رانا و تعویض ماهک دنده رانا توسط تعویض روغن : ماهک دنده قطعه ای مرتبط با گیربکس است و در صورت خرابی ، دنده خودرو رانا در جای خود بصورت صحیح قرار نمیگیرد و کج میشود. همچنین گاها درست جا نرفتن دنده میتواند ناشی از خرابی ماهک دنده باشد.
تعمیرات جعبه فرمان رانا ، تعویض روغن : انواع جعبه فرمان رانا ، جعبه فرمان دنده شانه ای و پنیون ،جعبه فرمان هیدرولیک،جعبه فرمان مکانیکی،جعبه فرمان های جک داخل،جعبه فرمان های جک بیرون. علائم خرابی جعبه فرمان چه هستند ؟ خلاصی بیش از حد در دستگاه فرمان – سفت بودن فرمان – گیج بودن فرمان خودرو حین رانندگی – اتومبیل در حالت معمولی رانندگی به یک جهت کشیده شود – خودرو در هنگام ترمز کردن به یک سمت کشیده شود – چرخ جلو در سرعت کم لرزش داشته باشد – چرخهای جلو در سرعتهای زیاد ناپایدار است (لرزش در سرعت زیاد) – پس زدن فرمان – تایرها در سر پیچها صدای ناهنجار تولید کنند – رانندگی خشن و سخت باشد
میزان فرمان رانا توسط تعویض روغن : نشانه های میزان نبودن فرمان رانا ، تغییر در حالت قرارگیری غربیلک فرمان،کشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت،لاستیک سایی و از بین رفتن سریع لاستیک ها،روش های میزان فرمان میزان فرمان جزئی از طریق غربیلک فرمان،میزان فرمان کلی از زیر خودرو و درون چال توسط تعویض روغن.
تعویض و تعمیرات سیبک رانا، تعویض روغن :سیبک قسمتی از جلوبندی رانا است که قسمت عمده ای از خرابی های جلوبندی و صداهای زیر خودرو از آن است، لذا برای رفع صداهای جلوبندی خودرو رانا بایستی بررسی گردد. سیبک از چند اتصال ، بوش و یاتاقان تشکیل شده که در استقلال تعلیق چرخ های جلو نسبت به عقب خودرو موثر است. در تعویض روغن تمامی ایرادات مربوط به جلوبندی و سیبک خودرو تعمیر و رفع و رجوع میگردد.
تعویض و تعمیرات بوش طبق رانا در تعویض روغن : بوش طبق ( Control Arm ) ، قطعهای برای اتصال قطعات مختلف در سیستم تعلیق؛ تفاوت شاخص بین سیبک و بوش طبق، در این است که سیبکها در جهتهای گوناگون حرکت میکنند؛ ولی بوش فقط میتواند در یک سو متحرک باشد. کاربرد اصلی بوش طبق رانا، بهعنوان صداگیر جهت رفع سروصدا در حین حرکت روی پستی بلندیها، حذف لرزشها و تحمل مقداری از ضربات وارده به سیستم تعلیق خودرو رانا به جهت خاصیت لاستیکی این قطعه است. قابل ذکر است که یکی علایم خرابی بوش طبق ، ایجاد سروصدا و لرزش از زیر و جلو خودرو رانا است که نشان میدهد این قطعه، وظیفه خود را بهدرستی انجام نمیدهد. در تعویض روغن جلوبندی ابتدا صدای زیربندی خودرو را کارشناسی و سپس نسبت به رفع مشکل بوش طبق ها ، تعویض روغن اقدام میکند.
تعویض و تعمیرات کمک فنر رانا توسط تعویض روغن : کمک فنرهای رانا قسمت مهمی از جلوبندی رانا هستند که دو کار انجام می دهند: اول کنترل حرکت فنرها و سیستم تعلیق دوم کمک فنرها تایرهای خودرو رانا را همیشه در تماس با زمین نگه می دارد. برخی ایرادات در کمک فنر رانا به ظاهر قابل تشخیص است. هر گونه تغییر شکل در کمک فنر نشان دهنده یک آسیب است. در این شرایط تغییر شکل میتواند ناشی از تصادف یا ضربه باشد و افتادگی در محل فنرها نیز نشان دهنده نقص در آن است.اگر روی کمک فنرهای رانا روغن وجود داشته باشد نشان دهنده نشتی روغن است. آسیب دیدن آب بندی محفظه روغن سبب نشتی آن میشود و در صورت روغن ریزی باید نسبت به تعویض فنرها اقدام کرد.خودرو رانا در سطح ناهموار نباید به طور غیر طبیعی بالا و پایین شود و اگر خودرو در سطح ناهوار حالت فنری و سر و صدا داشته باشد نشان دهنده اشکال در کمک فنرهاست و باید بررسی شود.
تعویض و تعمیرات میل تعادل و میل موج گیر رانا توسط تعویض روغن : تعمیر میل تعادل قسمت شایعی در تعمیرات جلوبندی خودرو رانا است . میل تعادل که در اصطلاحات فارسی به آن میل موج گیر نیز می گویند، سبب حفظ تعادل و ممانعت از چپ شدن خودرو رانا می شود. این میله از چنس فولادی ساخته شده و در دو سر خود دارای بوش است و اغلب بین فاصله دو چرخ در یک محور قرار می گیرد. به این شکل می توان گفت میل تعادل یا میل موج گیر دو سر چرخ ها را به یکدیگر متصل می کند. میل تعادل همچنین با استفاده از دو اتصال محوری در دو طرف به شاسی متصل می شود .تعویض روغن
تعویض روغن رانا
تعویض روغن گیربکس رانا توسط تعویض روغن : تعویض روغن گیربکس اتوماتیک رانا خود را جدی بگیرید تا به تعمیر گیربکس اتوماتیک دچار نشوید. ما در تعویض روغن با سال ها تجربه به صورت تخصصی تمامی خدمات گیربکس اتوماتیک از جمله تعویض روغن گیربکس اتوماتیک را خدمت شما ارائه می دهیم. نکته ای که در این خصوص باید دقت کنید اینه که شاید در ظاهر تعویض روغن اتوماتیک امری ساده باشد و هر جایی بتوان آن را تعویض کرد اما قطعا اینطور نیست و در خیلی از موارد یک تعویض روغن ساده موجب به وجود آمدن آسیب و تقه در گیربکس میشود و بسیار این چنین موارد به ما مراجعه کردند که روغن گیربکس اتوماتیک خودروشون رو هرجایی تعویض کردند و بعد دچار مشکل شدند. پس حتما قبل از مراجعه کمی تحقیق کنید سپس اقدام کنید تا دچار هزینه های گزاف تعمیرات گیربکس نشوید و با خیال آسوده رانندگی کنید. تعویض روغن. نام دیگر روغن گیربکس، واسکازین است. واسکازین واژه ای روسی است و اگر آن را معنی کنیم به معادل روغن جعبه دنده می رسیم. روغن کاری برای بخش های متحرک خودرو یا هر وسیله ی مکانیکی دیگر لازم و ضروری است، چون در صورت نداشتن روغن، امکان اینکه بخش های متحرک به طور روان و راحت به حرکت درآیند و کارشان را خوب انجام بدهند، تقریبا ناممکن می شود.روغن های حیاتی خودروها به طور معمول دو عملکرد مهم را انجام می دهند: روغن کاری و تمیز کردن. هنگامی که روغن در قطعات گردش می کند ، خاک و خاشاک های فلزی را که می تواند در طول زمان جمع شود تمیز می کند. اگر خوش شانس باشید ، این زباله ها در ته محفظه می نشیند و در سیستم گردش نمی کند. به همین دلیل است در تعویض روغن باید حتما فیلتر عوض یا به خوبی شسته شود.جعبهدندهها به دو گروه دستی و اتوماتیک تقسیمبندی میشوند. در این بین جعبهدندههای دستی حساسیت کمتری به نوع روغن نشان میدهند و معمولا مجاز هستیم واسکازین آنها را طی دورههای طولانیتری در قیاس با گیربکسهای اتوماتیک تعویض کنیم. باطری سازی رانا، تعویض روغن : باطریسازی از نظر علم بهداشت حرفه ای به عملیات تعویض و تعمیر باطری خودرو اطلاق می شود. در صورتی که خیلی از افراد در ابتدا که این اصطلاح را می بینند تصورمیکنند که این لغت به معنای ساخت و تولید باطری ماشین باید باشد.یک باطری ماشین از دو فلز غیر هم جنس و یک محلول الکترولیت تشکیل شده است الکترولیت مورد استفاده در باطری اتومبیل، محلول آب و اسید سولفوریک و دو فلز غیر هم جنس آن سرب و پراكسیدسرب می باشد. باتری رانا و دینام رانا ، تعویض روغن : باتری منبع برقرسانی در خودرو محسوب میشود و تمامی برق مورد نیاز خودرو از آن تأمین میشود. اما مگر باتری خودرو تمام نمیشود ؟ دینام وظیفه پر نگه داشتن باتری را برعهده دارد و کار آن مثل شناورها در کولرهای آبی است. انژکتور رانا : کار انژکتور مانند کاربراتور است و وظیفه ترکیب سوخت و هوا و تزریق آن به موتور را بر عهده دارد ، با این تفاوت که این کار را بسیار دقیق تر از کاربراتور انجام میدهد .کویل رانا : کویل وظیفه تقویت ولتاژ برق باتری را برعهده دارد. جریان مستقیم ایجاد شده توسط باتری ۱۲ولت است و ولتاژ مورد نیاز برای ایجاد جرقه بین ۲ الکترود شمع خودرو در حدود ۷۰۰۰ ولت . این افزایش و تقویت ولتاژ توسط کویل انجام میشود .وایر شمع رانا : جریان الکتریسیته باید به شمعها برسد تا جرقه ایجاد شود و این کار توسط وایر شمع و لایه عایق آن انجام میشود . کامپیوتر خودرو رانا : در خودروهای انژکتوری برای تنظیم و کنترل مقدار سوخت مصرفی از کامپیوتر استفاده شده است . از دیگر کاربردهای کامپیوتر میتوان به افزایشدهنده امنیت و امکانات رفاهی خودرو و البته عیبیاب پیشرفته اشاره کرد .
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک رانا ، تعمیرگاه تعمیر گیربکس اتوماتیک رانا،تعویض روغن : از ماشین خود به خوبی مراقبت کنید چرا که ماشین شما نیز از شما مراقبت می کند. متاسفانه فهمیدن اینکه کدام یک از تعمیرگاه های گیربکس اتوماتیک دانش و تجربه مورد نیاز جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک رانا شما را دارند کار بسیار دشواری است. نکته ای که شما باید به آن توجه کنید این است که تعمیر گیربکس اتوماتیک رانا کاری تخصصی بوده و سپردن آن به مکانیک ساده عملی اشتباه ست چرا که در بسیاری از موارد باعث میشود شما دوبار برای تعمیرات گیربکس رانا خود هزینه کنید و مجددا آن را به پیش متخصص ببرید. نکته قابل توجه دیگر این است که فرق زیادی بین تعمیرکار رانا گیربکس اتوماتیک و تعویض کار گیربکس اتوماتیک رانا است و بسیاری از قطعات آن قابل تعمیر بوده که متاسفانه بسیاری از دوستان به علت نداشتن تجربه و تخصص کافی آن را تعویض میکنن. نکته ای دیگر برای دارندگان خودرو های چینی ، گیربکس اتوماتیک خودرو های چینی کمی تخصصی بوده لطفا هرجایی آن ها را تعمیر نکنید. ما در تعویض روغن با دهه ها تجربه و تخصص در خدمت شما دوستان هستیم تا خودروی شما را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت همانند روز اول تحویل دهیم. تعمیر گیربکس اتوماتیک رانا تخصص ماست .نکته آخر این که همه تعمیرگاه ها برابر نیستند. برای بهترین خدمات و بالاترین کیفیت کار ، کمی وقت بگذارید و در مورد گزینه های نزدیک خود تحقیق کنید.گیربکس یا جعبه دنده در دو نوع دستی و اتوماتیک ساخته می شود. گیربکس های دستی نخستین سیستم جعبه دنده طراحی شده در صنعت خودروسازی دنیا بودند. اما طراحی و مهندسی داخلی گیربکس های اتوماتیک کمی پیچیده تر از گیربکس های دستی است. لذا تعمیر گیربکس اتوماتیک نیز به مراتب دشوارتر بوده و نیاز به مهارت و دانش بالایی دارد. تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک رانا، یکی از تعمیرگاه های تخصصی گیربکس رانا در تهران است که با بیش از 15 سال سابقه کاری درخشان در خدمت مشتریان عزیز میباشد. تعمیرات گیربکس اتوماتیک رانا یکی از کارهای بسیاری تخصصی در مکانیک خودرو رانا است که نیاز به تجربه و دانش بالایی دارد. تعمیرکاران گیربکس رانا ما با گذراندن دوره های تخصصی در داخل و خارج از کشور از دانش و مهارت بالایی در تعمیر انواع گیربکس اتوماتیک رانا از جمله گیربکس های AT، AMT،CVT،DCT،AL4،ZF و … برخوردارند. گیربکس های اتوماتیک نسبت به گیربکس های دستی از ساختار پیچیده تری برخوردارند و از این رو نیاز به مراقبت و حساسیت بیشتری دارند. سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک رانا : تعویض روغن، فیلتر و سرویس دوره ای گیربکس اتوماتیک در زمان معین و مشخص، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس، نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات گیربکس رانا دارد.
تعویض روغن رانا توسط بهترین روغن رانا در بهترین تعویض روغنی رانا در تهران
تعویض روغن رانا
تعویض روغن رانا
رانا ،تعویض روغن ،تعمیر موتور رانا ،مکانیکی رانا ،تعمیرگاه رانا ،تعمیرگاه تخصصی رانا ،تنطیم موتور رانا ،تعمیر abs رانا ،تعویض روغن رانا ،سرویس دوره ای رانا ،باطری سازی رانا تعمیر گیربکس رانا ،تعمیر گیربکس اتوماتیک ،تعمیر کولر رانا ،تعویض روغن گیربکس رانا ،تعویض روغنی رانا ،میزان فرمان رانا ،تعویض لنت راناتعویض روغن رانا
تعمیر پمپ بنزین رانا
بهترین مکانیکی رانا
بهترین تعویض روغنی غرب تهران
بهترین تعویض روغنی شمال تهران
تعمیر و تعویض کاتالیزور رانا
بهترین تعمیرگاه رانا
40000000